Het maatschappelijk doel van de vzw is statutair omschreven in titel III art. 3 van de oprichtingsstatuten. Het maatschappelijk voorwerp of doel der vereniging houdt in: de studie, behandeling, functionele revalidatie, pedagogische en sociale begeleiding van mindervaliden en hulpbehoevende validen ten einde een bevredigende sociale en professionele reïntegratie te bekomen.
Bij Reva Ter Linde helpen we kinderen en jongeren tussen 0 en 19 jaar om opnieuw hun plek te vinden in de maatschappij.
Dat doen we met onderzoeken, therapie en begeleiding — altijd in overleg met ouders, scholen en andere zorgpartners.
Ons doel? Elk kind sterker maken in wat wél lukt, en zorgen dat het omringd is door mensen die helpen dragen.
Dit betekent concreet:
-
het opstellen en uitvoeren van een multidisciplinair onderzoek en revalidatiezorgplan op maat van elk kind of elke jongere en zijn/haar omgeving of netwerk die beantwoordt aan de doelgroepen van het CAR, zodat zijn/haar mogelijkheden maximaal kunnen ontwikkeld worden.
-
de pedagogische ondersteuning aan het gezin van de zorggebruiker, dat hier om verzoekt
-
de samenwerking met personen en diensten die voor de hulpvrager dezelfde doelstelling nastreven.
Onze missie
Waarom we bestaan
Praktisch
Onze visie
Bij Reva Ter Linde geloven we dat elk kind de kans verdient om te groeien op zijn of haar eigen ritme — in een vertrouwde omgeving, met mensen die meedenken en meevoelen.
​
We zetten ons in voor toegankelijke en kwaliteitsvolle begeleiding, waarbij we ouders en kinderen van dichtbij betrekken. Want echte verandering ontstaat samen.
​
Onze hulpverlening is altijd afgestemd op het kind, de omgeving (zoals gezin of school), en het tempo dat past. We blijven ouders ondersteunen en informeren, zodat ze opnieuw durven geloven in de kracht van hun kind.
We zijn er voor kinderen en jongeren tussen 2 tot en met 18 jaar met zorgen op meerdere ontwikkelingsdomeinen.
​
Concreet kan het gaan om:
✓ een verstandelijke beperking
✓ een taalstoornis
✓ een autismespectrumstoornis (ASS)
✓ aandachts- en/of hyperactiviteitsstoornissen (ADD/ADHD)
✓ een specifieke leerstoornis (zoals dyslexie of dyscalculie)
✓ een coördinatieontwikkelingsstoornis (DCD)
✓ een gedragsstoornis
✓ een vermoeden van een ontwikkelingsstoornis
We werken uitsluitend met kinderen en jongeren bij wie er moeilijkheden zijn op meerdere vlakken tegelijk.
Denk je dat jouw kind hierbij past? Je kan je kind eenvoudig aanmelden via onderstaande knop.





Peilers
Transparant
We geloven in openheid. We bespreken wat er wél kan, en formuleren samen met ouders en kinderen doelen die haalbaar zijn. Eerlijk en helder, zonder ingewikkelde taal.
Laagdrempelig
Iedereen is welkom bij ons. Ongeacht achtergrond, overtuiging, afkomst, gender of financiële situatie. Onze focus ligt op het kind.
Eerlijk en Open
We communiceren op een duidelijke manier. We luisteren actief, spreken uit wat we zien, en blijven in dialoog met ouders, scholen, artsen en andere betrokkenen. Zo bouwen we aan wederzijds vertrouwen.
Op Maat
Geen enkel kind is hetzelfde. Daarom stemmen we onze begeleiding af op wat jouw kind nodig heeft. We zoeken samen naar creatieve oplossingen, groot of klein, en blijven ons continu bijscholen en verbeteren.
ICF
We kijken naar het kind als geheel. Wat lukt al goed? Waar is er ondersteuning nodig? Via het ICF-model brengen we zowel de sterktes als de moeilijkheden in kaart — met aandacht voor het kind, zijn omgeving en de bredere context.
Discreet
Wat bij ons gezegd wordt, blijft tussen ons. We hechten veel belang aan vertrouwen, privacy en beroepsgeheim. Ouders en kinderen mogen erop rekenen dat hun verhaal veilig is bij ons.
Deskundigheid
Ons team is enthousiast en goed opgeleid. We blijven elkaar inspireren, volgen bijscholingen en zoeken voortdurend naar betere manieren om te ondersteunen. Want kinderen verdienen het beste van ons.
Engagement
We zetten ons elke dag met hart en ziel in. Maar we geloven ook in samenwerking: we vragen engagement van ouders, kinderen, scholen en onszelf. Samen maken we écht vooruitgang mogelijk — stap voor stap.